może jestem dziwna…ale żal mi psa. Jeszcze Tereski mi żal, tzn. Oli. Zaraz,zaraz,ale po kolei…..NIE rozumiem po co na ten świat przychodzą tacy ludzie,jak Mama Oli,pani Ewa. Nie rozumiem.Ale ja nie jestem od rozumienia…ja jestem od znalezienia odpowiedzi na niemozliwe…No i jakoś nie umiem odnaleźć….Rodzi się Tereska,czyli Ola…Rodzą sie dzieci Oli….Jest pies,sa koty,jest jakiś konkubent…..Cała grupa nieszczęśliwych istot….Ale gdzie jest początek tej układanki i gdzie jej koniec…? I nie szukam tzw. WINNYCH…szukam CELU…Jaki jest powód, cel życia takich ludzi….Czytam w sumie dość beznamiętnie napisany tekst…i dlatego poruszający….Bo w sumie czy ktoś się wzruszył śmiercią pani Ewy….NIE. Czy ktoś się wzruszył losami Oli…może reżyser filmu CZEŚĆ TERESKA przystanął na chwilkę dłużej po ostatnim klapsie na planie,ale to i tak nic nie dało…Losy Oli były już gdzieś przesądzone… Takie tragedie antyczne z Pabianic….i z paru miejsc w Polsce…Można przeżyć życie szaro,zwykle,nie będąc zauważonym…ale zostawia sie po sobie COŚ lub KOGOŚ wartościowego… Tu jest łańcuszek nieszczęścia i bylejakości……Moja pierwsza refleksja po przeczytaniu: Biedny pies…na szczęscie miał co jeść i jakoś przeżył.Wiecie o czym to świadczy??? wiecie.To świadczy o tym,że stajemy sie obojętni na to,co dzieje sie piętro wyżej, piętro niżej, obok…BO TO NAS NIE DOTYCZY…i nie mówię tu o pokarmie dla psa…Mówię o ludziach,którzy żyją i umierają, jakby byli przezroczyści…………………….

Skomentuj

